Meer over ‘less stress’:
Stuur een app naar 06 46 020 939 Of check social:
stress release | niet alleen praten
18456
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18456,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

niet alleen praten

Lichaamsgerichte aanpak

De laatste wetenschappelijke inzichten bewijzen dat het lichaam zelf traumatische gebeurtenissen opslaat. Als je dus minder last van een bepaalde gebeurtenis uit het verleden wilt hebben, zal de therapie dus niet alleen op het hoofd gericht moeten zijn, maar juist ook op het lichaam.

 

Logisch dat een aanpak zoals Somatic Experiencing, die lichaamsgericht is, zulke goede resultaten boekt als het gaat om trauma verwerking.

In een veilige setting zul je samen met de SE professional stap voor stap weer meer contact kunnen gaan maken met je lichaam.

Overigens is daar zeker geen daadwerkelijke aanraking door de therapeut of coach voor nodig. Het gaat erom de aandacht meer naar de zintuiglijke ervaringen in je lichaam te brengen. Aandacht te hebben voor wat er nu, op dit moment, in je zenuwstelsel waar te nemen is.

 

 

In de sessies worden oude patronen ontladen en worden er letterlijk nieuwe paden in het zenuwstelsel gemaakt. Dat proces ontvouwt zich bij elke persoon op een eigen manier. Ieder in zijn of haar eigen ritme.

 

Tijdens de sessies met de therapeut wordt het mogelijk om niet in alle stressverhalen te zitten. Door je aandacht meer te richten op dat wat er nu is. Gaande weg leer je dat. Je kunt dan steeds meer met je zintuigen gaan waarnemen.

Je aandacht richten op je zintuiglijke ervaringen die er op dit moment zijn, kunnen je heel veel rust geven.

In een sessie geven we veel aandacht aan dit proces. Ik noem het ook wel eens het landen in je stoel en ruimte waar je in de sessie in zit. Het geeft de nodige ontspanning en ruimte in je hoofd en lichaam. Fijn, en ook praktisch gezien voor Stress Release van groot belang.

 

In die rust, en door het meer richten op de zintuiglijke waarneming, maak je zelf contact met het deel in je hersenen dat de opgekropte stress kan loslaten. Dit deel, krijgt dan het signaal dat het nu op dit moment weer okay is. De herinnering wordt op een andere manier opgeslagen. Zodat het lichaam (eindelijk) kan stoppen in de stress-stand te blijven.

Vragen? Neem gerust contact op

Wat kan een prive-sessie je geven?

> (Her)ontdek je natuurlijke veerkracht

Via focus op je zintuiglijke ervaringen kunnen we de natuurlijke veerkracht tussen spanning en ontspanning weer op gang brengen.

> Alle aandacht voor jouw gemak

Alles is erop gericht om jouw flow,  zoals die zich op dat moment laat zien, te eren en er volledig te laten zijn.

> Delen wat je wilt delen

Je krijgt alle ruimte om te delen wat je wilt delen. Maar je hoeft zeker niet diep op de inhoud in te gaan. Zodat je het ook niet steeds hoeft her te beleven. Dat is het mooie van Stress Release. De technieken werken vooral via je zintuiglijke ervaringen van het moment. En doordat ik met jouw beleving heel bewust aanwezig ben, het met je mee-ervaar, voel je eerder een gevoel van ontspanning en verbinding. Waardoor ook de release makkelijker gebeurt.

> Alles om je lichaam het te laten leren

Tijdens en na de sessie krijg je ook de juiste informatie over wat we doen en waarom. Om je eigen zenuwstelsel te leren kennen en het zelf-regulerende vermogen van je lichaam zelf extra ‘aan te zetten’. De momenten dat je steeds vaker zelf gaat kijken en inzichten krijgt, het zelf ervaart, zijn de meest waardevolle momenten waarop je lichaam zelf aan het leren is. En er letterlijk nieuwe paden in je hersenen kunnen worden aangemaakt.

Neem gerust contact op